Analytics: het bouncepercentage van uw website
Als u een website hebt, houdt u statistieken bij. Althans, dat neem ik aan. Want u wilt na die worsteling (en de kosten) om uw site online te krijgen, wel … Lees verder
Als u een website hebt, houdt u statistieken bij. Althans, dat neem ik aan. Want u wilt na die worsteling (en de kosten) om uw site online te krijgen, wel … Lees verder
De Fransman Thibault de Fournas heeft een afstudeerproject gemaakt over typografie. Wie is die Thibault dan wel vraagt u zich af. Nou ja, dat weet ik ook niet. Maar ik … Lees verder
McDonald’s deed in Las Vegas een oproep aan mensen om casting te doen voor ‘Hunger in the Night’, een soort zombie-show die opgevoerd gaat worden op ’the Strip’, de enige … Lees verder
Aldi heeft een mooie usp: we hebben dezelfde kwaliteit, maar zijn goedkoper. Dan moet je niet op tv gaan adverteren misschien, da’s namelijk best duur. In Australië doen ze het … Lees verder
Christian Louboutin is schoen- en tasontwerper. En wellicht heeft hij iets met Hitchcock en diens films. Hij heeft een minisite laten maken met stills uit Psycho en Vertigo. En zoals … Lees verder
Er zijn veel fotografen die mensen fotograferen. Maar iets minder die de verschillende portretten naast elkaar zetten. Fotograaf Mark Laita deed het. En dat leverde een prachtige serie op, met … Lees verder
Simpele advertenties zijn vaak de mooiste en de beste. Nee, niet altijd, vaak. De ouderen in het communicatievak kennen nog die batterijen vol stiften. Van Pantone. Want die bepaalde welk … Lees verder
Niet sms-en of app-en als je achter het stuur zit. Lijkt logisch, maar toch zijn er veel mensen die het doen. Vaak zie je dan een overheidscampagne (bij ons SIRE), … Lees verder
Een inhaker op een landelijke of internationale gebeurtenis kun je tevoren bedenken (‘Dank je voor je goal Robin!’) Maar da’s niet leuk, en ook niet knap verzonnen. Beter is het … Lees verder
Of het zoden aan de dijk zet weet ik niet, maar dit is wel goed in elkaar gezet: de actie van WarChild en Right to Play om kinderen hier en … Lees verder
Bij Twitter mag je maar 140 tekens gebruiken. Da’s weinig. En Twitter is snel. Da’s handig en leuk. Je kunt als een speer reageren op wat je ziet en hoort … Lees verder
Ophef tijdens komkommertijd: kijkers van het programma Zomergasten (VPRO) op zondag 30 juli zagen gast Hans Teeuwen roken. Sigaretten! ‘Nou en?’ zult u zeggen. Inderdaad, nou en. Dat Teeuwen rookte … Lees verder
Vandaag zag ik het weer: de aankondiging van een event. In mijn woonplaats, zonder internationale ambities, maar gewoon voor plaats- en streekgenoten. Een event. Was dat vroeger niet gewoon een … Lees verder
Sinds 5 juni dit jaar moet op websites duidelijk gemaakt worden of er cookies worden gebruikt. Meestal is dat het geval, dus in de praktijk komt het erop neer dat … Lees verder
Google gaat een nieuwe versie van GoogleBot gebruiken waardoor websites voortaan op een andere manier worden doorzocht. Google hoopt hiermee onderscheid te kunnen maken tussen sites met een echt goede, … Lees verder
Met deze tip leert u voor eens en altijd dat u in de eerste alinea van een webtekst duidelijkheid moet verschaffen over inhoud en doel van uw tekst. Waarom dat … Lees verder
Afschrikwekkende plaatjes op pakjes sigaretten om te waarschuwen tegen de gevaren van roken werken beter dan alleen maar een tekstuele waarschuwing. Dat meldde de BBC vrijdag 15 juni en de … Lees verder
Helaas is afgelopen weekend de server gehackt waar een paar websites van ons draaiden. Draaiden inderdaad, want alles is nu zo dood als een pier. Kan gebeuren: je zit met … Lees verder
Wat kost een auto? Zou die vraag wel eens gesteld worden aan een autobedrijf? Ik betwijfel het. Maar ik krijg die vraag wel. Wat kost een persbericht? Wat kost een … Lees verder
Vandaag iemand gesproken die ‘ook op Twitter’ wilde. Baas van een druk bedrijf. Zelf ook druk, druk, druk. Maar niet druk genoeg natuurlijk :). Wilde dus advies over ‘hoe dat … Lees verder
Uw persbericht heeft veel meer kans in de media als het goed is geschreven. Schrijfervaring helpt, maar is niet noodzakelijk. Laat wel altijd uw bericht lezen door iemand die niets … Lees verder
De pogingen van organisaties om ‘goed gevonden te worden in Google’ nemen af en toe excessieve vormen aan. Iemand in de organisatie heeft wel eens iets gelezen over het nut … Lees verder
Bij het schrijven van een artikel op uw website probeert u natuurlijk niet alleen uw lezers te boeien, maar ook om zoekmachines te voeden. Het is belangrijk de zoektermen, woordcombinaties … Lees verder
Bijzonder nieuws vandaag: op last van het Openbaar Ministerie is de website jokekaviaar.nl uit de lucht gehaald. De site werd beheerd door de 47-jarige vrouw (Joke dus) die het niet … Lees verder
Wie een website heeft, wil gevonden worden via zoekmachines. Natuurlijk, u schrijft in eerste instantie voor uw sitebezoekers. Maar af en toe moet u de zoekmachines ook even helpen. Het … Lees verder
Het barst van de websites van organisaties in de ouderenzorg die stijf staan van de stockfoto’s. Jammer! Al die typisch Amerikaanse situaties kom je werkelijk overal tegen. Ze laten niet … Lees verder
Apple, het grote Apple, heeft een kindercafé in Bonn (Duitsland) verboden merk en logo te gebruiken omdat het teveel zou lijken op dat van Apple zelf. Het café heet Apfelkind… … Lees verder
Er gaat niets boven een content management system, een cms. Iedere organisatie kan zo zelf zijn website bijhouden. Er is voor iedereen een inlog beschikbaar zodat op ieder moment van … Lees verder
Sedert vier jaar sponsoren wij de Deventer kinderboekenweek. Nu zijn er talloze projecten om te sponsoren, maar je moet een keuze maken. Dat hebben wij gedaan. Wij sponsoren de Deventer … Lees verder